Aihealue

B-vitamiini

Sivu 1/5
1 2 3 4 5 | Seuraava

Sydämen ja verenkierron terveydeksi

Sydämen ja verisuoniston hyvinvointia voi ylläpitää luonnollisella tavalla. Pycnogenol, ubikinoni, D-vitamiini ja kalium ovat ainesosia, joiden terveysvaikutukset on osoitettu lukuisissa tutkimuksissa. Nyt kaikkia näitä on saatavana yhdessä ja samassa valmisteessa.

Lue  | Kommentit (0)

Vitamiinitutkimus oli uutisankka

Suomessa kohistiin syksyn mittaan ravintolisätutkimuksesta, jonka tuloksia on tulkittu ja uutisoitu tarkoitushakuisesti ja tahallaan väärin.

Itä-Suomen ja Minnesotan yliopistojen tutkimuksessa vanhoilta iowalaisilta naisilta kyseltiin lomakkeella ravintolisien käyttöä kolmena ajankohtana vuosina 1984–2004. Miksi tulokset julkaistiin vasta nyt, seitsemän vuotta tutkimuksen päättymisen jälkeen? Miksi siinä on niin monia virheitä, joita toimittajat eivät huomanneet?

Lue  | Kommentit (0)

Oikea ravitsemus ja ravintolisät torjuvat masennusta

Karin Munsterhjelm on jo pitkään hoitanut sekä masennus- että skitsofreniapotilaita ravitsemuksen ja ravintolisien avulla. Aivan erityisesti hän puhuu B3-vitamiinin puolesta.

Lue  | Kommentit (0)

Syöpäpotilas tarvitsee ravintolisiä

Tohtori Matti Tolonen käsittelee toukokuun palstallaan ristiriitoja herättävää aihetta.

Olen suositellut lähes 30 vuotta syöpäpotilaille D-vitamiinia, kalaöljyä ja muita ravintolisiä. Syöpälääkärit ja Suomen syöpäjärjestöt ovat kuitenkin usein kieltäneet potilailta niiden käytön luullen, että ne heikentäisivät vakiohoidon tehoa. Kiellosta on saattanut aiheutua haittaa potilaille ja suuria kustannuksia yhteiskunnalle, sillä tosiasiassa tukihoitona annetut ravintolisät tehostavat syövän vakiohoitoja, ehkäisevät niiden haittoja ja parantavat siten potilaiden ennustetta.

Lue  | Kommentit (1)

D-vitamiiniarvot nousivat kohisten

Pirkko Huusarilla on näyttää mustaa valkoisella, että D-vitamiinitipat nostavat D-vitamiinitasoja nopeasti ja tehokkaasti.

Pirkko Huusari, 70, on käynyt pikaisesti syntymässä Mikkelissä, mutta viettänyt lapsuusvuotensa Haukivuorella. Nykyisellä kotipaikallaan Kouvolan Ummeljoella hän on kuitenkin asustanut jo peräti 60 vuotta.

Lue  | Kommentit (0)

D-vitamiini vei atopian!

Terhi Koskinen on kärsinyt vaikeista allergioista ja atooppisesta ihosta jo pikkuvauvasta lähtien. Hän on kokeillut kaikkea mahdollista, mutta heikoin tuloksin. – Vasta kunnollinen annos D-vitamiinia toimii, hän kertoo tyytyväisenä.

Lue  | Kommentit (8)

B12-vitamiinin puutoksesta muistiongelmia

B12-vitamiinin puutoksen on todettu lisäävän muistisairauksien riskiä ja aiheuttavan muistiongelmia. Pitkäaikainen vaje vitamiinin saannissa on merkittävä terveysriski, sillä se voi aiheuttaa neurologisia oireita.

Lue  | Kommentit (0)

Suomalaisten seleeninsaanti vähenee

Tutkija Kaj Mahlberg muuttuu mietteliääksi, kun ruvetaan puhumaan suomalaisten ravinto- ja ruokailutottumuksista. Korjattavaa on paljon.

Lue  | Kommentit (0)

C-vitamiini lyhentää kilpauimaripoikien flunssaa

C-vitamiinin vaikutusta flunssaan on tutkittu paljon. Aikaisemmissa tutkimuksissa on havaittu sen lyhentävän flunssan kestoa, mutta vaikutuksen käytännön merkitys on vielä epäselvä. Aiemmin on myös havaittu, että C-vitamiini estää flunssia poikkeuksellisen rasitetuilla ihmisillä kuten maratonjuoksijoilla.

Lue  | Kommentit (0)

B12-vitamiini ja Alzheimer

Uusi tutkimus osoittaa, että B12-vitamiini voi olla yhteydessä pienentyneeseen Alzheimerin taudin vaaraan. Tulos tuo lisätukea aiemmille tutkimuksille ravitsemuksen merkityksestä muistisairauden ennaltaehkäisyssä.

Lue  | Kommentit (0)

Sivu 1/5 1 2 3 4 5 | Seuraava