Aihealue

E-vitamiini

Sivu 1/6
1 2 3 4 5 6 | Seuraava

Liikuntapalvelua vetävä Laura: ”Ravintolisiä tarvitaan!”

Omaa liikuntapalveluyritystään pyörittävä Laura Marin-Halonen antaa asiakkailleen myös ravitsemusneuvontaa. Hän puhuu puhtaan ja terveellisen lähiruuan puolesta, mutta pitää tärkeänä myös ravintolisiä.

Lue  | Kommentit (0)

D-vitamiini ehkäisee virusinfektioita

Uusi espanjalainen tutkimus vahvistaa, että D-vitamiini torjuu virustulehduksia. Aikaisemmin vastaavia tuloksia on saatu Suomessa (Porin prikaatissa) ja Yhdysvalloissa. Uusi tutkimus tehtiin Cantabrian yliopistosairaalan reumatautien klinikassa. Se tukee suomalaisen reumaprofessorin Heikki Isomäen jo vuonna 2001 esittämää näkemystä, että ihmisen D-vitamiinin tarve voi olla noin 250 mikrogrammaa (µg) päivässä. Nykyinen saantisuositus on naurettavan pieni, 7,5 µg (yli 60-vuotiaille 20 µg). Se tulisi heti nostaa tutkimustiedon edellyttämälle tasolle 100 µg:aan päivässä.

Lue  | Kommentit (0)

Vitamiinit vähentävät stressiä

Tuore tutkimustieto osoittaa, että fyysisen terveyden lisäksi vitamiineilla on merkittävä vaikutus henkiseen suorituskykyyn. Esimerkiksi stressistä selviää paremmin, kun saa riittävästi vitamiineja.

Lue  | Kommentit (0)

Uutta tietoa D-vitamiinista

D-vitamiinitutkimukset ovat yllättäneet asiantuntijat. Uutta mullistavaa tietoa tulvii nyt tiedelehdistä enemmän kuin kukaan ehtii lukea.

Ennen luultiin, että D-vitamiinia tarvitaan vain riisitaudin ja luukadon ehkäisyyn, mutta se näyttää suojelevan meitä infektioilta ja kaikilta mahdollisilta pitkäaikaissairauksilta. D-vitamiinin riittävä saanti voisi säästää terveydenhuollon menoissa miljardeja euroja vuodessa, arvioivat saksalaiset tutkijat. D-vitamiinin saantisuositus on aivan liian pieni, ja sen päivittäminen on liian arvokas asia jätettäväksi maatalousministeriön alaisen valtion ravitsemusneuvottelukunnan käsiin.

Lue  | Kommentit (0)

”Viekää D-vitamiinia eikä kukkia!”

– Älkää viekö kukkasia nimipäivälahjaksi tai sairaalaan, kehottaa Turun seudun nivelyhdistyksen puheenjohtaja Marja-Liisa Salminen. – Ostakaa sen sijaan läheisillenne D-vitamiinia!

Lue  | Kommentit (0)

Sydämen ja verenkierron terveydeksi

Sydämen ja verisuoniston hyvinvointia voi ylläpitää luonnollisella tavalla. Pycnogenol, ubikinoni, D-vitamiini ja kalium ovat ainesosia, joiden terveysvaikutukset on osoitettu lukuisissa tutkimuksissa. Nyt kaikkia näitä on saatavana yhdessä ja samassa valmisteessa.

Lue  | Kommentit (0)

Vitamiinitutkimus oli uutisankka

Suomessa kohistiin syksyn mittaan ravintolisätutkimuksesta, jonka tuloksia on tulkittu ja uutisoitu tarkoitushakuisesti ja tahallaan väärin.

Itä-Suomen ja Minnesotan yliopistojen tutkimuksessa vanhoilta iowalaisilta naisilta kyseltiin lomakkeella ravintolisien käyttöä kolmena ajankohtana vuosina 1984–2004. Miksi tulokset julkaistiin vasta nyt, seitsemän vuotta tutkimuksen päättymisen jälkeen? Miksi siinä on niin monia virheitä, joita toimittajat eivät huomanneet?

Lue  | Kommentit (0)

Oikea ravitsemus ja ravintolisät torjuvat masennusta

Karin Munsterhjelm on jo pitkään hoitanut sekä masennus- että skitsofreniapotilaita ravitsemuksen ja ravintolisien avulla. Aivan erityisesti hän puhuu B3-vitamiinin puolesta.

Lue  | Kommentit (0)

Syöpäpotilas tarvitsee ravintolisiä

Tohtori Matti Tolonen käsittelee toukokuun palstallaan ristiriitoja herättävää aihetta.

Olen suositellut lähes 30 vuotta syöpäpotilaille D-vitamiinia, kalaöljyä ja muita ravintolisiä. Syöpälääkärit ja Suomen syöpäjärjestöt ovat kuitenkin usein kieltäneet potilailta niiden käytön luullen, että ne heikentäisivät vakiohoidon tehoa. Kiellosta on saattanut aiheutua haittaa potilaille ja suuria kustannuksia yhteiskunnalle, sillä tosiasiassa tukihoitona annetut ravintolisät tehostavat syövän vakiohoitoja, ehkäisevät niiden haittoja ja parantavat siten potilaiden ennustetta.

Lue  | Kommentit (1)

D-vitamiiniarvot nousivat kohisten

Pirkko Huusarilla on näyttää mustaa valkoisella, että D-vitamiinitipat nostavat D-vitamiinitasoja nopeasti ja tehokkaasti.

Pirkko Huusari, 70, on käynyt pikaisesti syntymässä Mikkelissä, mutta viettänyt lapsuusvuotensa Haukivuorella. Nykyisellä kotipaikallaan Kouvolan Ummeljoella hän on kuitenkin asustanut jo peräti 60 vuotta.

Lue  | Kommentit (0)

Sivu 1/6 1 2 3 4 5 6 | Seuraava