Aihealue

sydäninfarkti

Maitorasvoilla terveyshyötyjä?

Ruotsalaistutkijat Uppsalasta ovat julkaisseet tunnetussa amerikkalaisessa tiedelehdessä tutkimuksen, jonka mukaan runsas maitorasvojen nauttiminen saattaa suojata etenkin naisia ensimmäiseltä sydäninfarktilta.

Lue  | Kommentit (0)

Hiilihydraatit lisäävät sydänsairauden riskiä

Tanskassa seurattiin 12 vuoden ajan yli 53 000 tervettä keski-ikäistä miestä ja naista. Tänä aikana heille ilmaantui 1900 sydäninfarktia. Tutkimuksessa todettiin, että vaalea leipä, valkoinen sokeri ja muut nopeat hiilihydraatit, joilla on ns. korkea glykeeminen indeksi, lisäsivät infarktin riskiä.

Lue  | Kommentit (0)

Diabeetikon sydänkohtauksen ennuste on tavallista kehnompi

Diabetes altistaa sydän- ja verisuonitaudeille. Tukholman Karoliinisen instituutin tutkimuksen mukaan sydäninfarktin saanut diabeetikko on suuremmassa kuolemanvaarassa kuin sydäninfarktin saanut ei-diabeetikko.

Lue  | Kommentit (1)